Ulf Christiansson kommenterar Equmeniakyrkans syn på Gud i Islam och kristendom enligt kyrkoledaren Sofia Camnerin

Många människor reagerar på Equmeniakyrkans proklamation om att Islams Gud är densamme som Jesu Fader och vår Gud. Kyrkans skrivelse som svar på en förfrågan aktualiserat av migrationsverkets agerande gällande flyktingars gudsbild. Kyrkans ståndpunkt redovisades i tidningen Sändaren,

Erfarna kloka missionsförbundare tror inte att det är sant att kyrkoledarna yttrar sig som de gjorde i Sändaren och som det uttryckts via bitr kyrkoledaren.

“-Jaja det kommer mycket konstigt från Stockholm….”så yttrade sig en.

En annan sa som så här: “Vi i gamla SMF vi böjde oss ofta för det som kom uppifrån förbundet. Så vi brukade inte ifrågasätta det.”

En annan person sa att det är för mycket teologer som håller på och då blir det så här.

Det rör sig om tre tankar från människor med djupa rötter i frikyrkan.

Ulf Christiansson har också rötter och en stor kallelse. Han har kommenterat Sofia Camnerin och Equmeniakyrkans yttrande om kyrkans nuvarande Guds syn: (urklippt från Sändaren april-2018)

Ulf Christiansson Evangelist och rock musiker

“Allah är inte den Gud vi tillber i sann andlig mening. Visst har den kristna gudens namn använts på helt förkastliga sätt, för att rättfärdiggöra människors orena motiv. Men det är religion i politisk klädnad, inte äkta tro eller rättare sagt RELATION. HAN erbjuder oss en relation som är helt outstanding i förhållande till vilket religiöst system som helst. Den egentliga faran med detta är att vi sakta förs in i ett accepterande som slutar med att Jesus INTE är den enda vägen till Fadern. Där ligger det förförande i att vi till slut accepterar islam som en väg till Gud, OCKSÅ. Jag tror att en del kristna ledare idag tänker så men man säger det inte rent ut. Den kokta grodans liknelse är nog här mer än vi vill erkänna. Jag menar att syftet med att säga att det egentligen är samma gud (ja, vad är syftet?), är bara början av att vi faller av ifrån Jesus som den ENDA sanna vägen till Fadern och det köper jag aldrig. Det känns mer och mer att man går emot strömmen nu. Blessings…”

Så långt musikern Ulf Christiansson, Begrunda detta inför Herrens ansikte,

LG

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.